|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9045 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zapozanie uczniów w etapami powstawania owocu i pięknem wiosennego sadu. Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II
Blok tematyczny: WIOSNA KOLOROWA I RADOSNA Temat dnia: Wiosna w sadzie Cele: Uczeń:
- oblicza iloczyny i ilorazy;
- umie porządkować liczby od najmniejszej do największej;
- zna i poprawnie nazywa części kwiatu;
- zna pojęcia: nektar, zapylenie.
- potrafi wymienić etapy powstawania owocu;
- umie wymienić nazwy owoców mających jedno lub wiele nasion;
- rozpoznaje po kwiatach niektóre drzewa owocowe;
- zna sposoby rozsiewania nasion;
- poprawnie porządkuje zdania według etapów powstawania owocu;
- wie jaką rolę w powstawaniu owoców pełnią owady i nie niszczy ich;
- nie łamie niepotrzebnie gałęzi drzew;
Metody: pogadanka, praca z tekstem, pokaz, obserwacja, praktycznego działania Formy:
- praca zbiorowa jednolita i zróżnicowana,
- praca indywidualna jednolita,
- praca indywidualna zróżnicowana,
- praca w grupach,
Środki dydaktyczne:
- łamigłówka matematyczno – przyrodnicza,
- naturalne okazy przyrodnicze,
- lupy, podręcznik, ćwiczenia, piosenka pt. „Wiosna"
- elementy rozsypanki zdaniowej dla każdego ucznia,
- lustracja przedstawiająca wiosenny sad,
- przybory do malowania
Czas trwania: 2 x 45 minut Przebieg lekcji:
- Rozwiązanie matematyczno – przyrodniczej łamigłówki.
- Oblicz działania, uporządkuj wyniki malejąco i odczytaj hasło. (Samodzielna praca uczniów).
Kto potrafi odczytać hasło? U. POWSTAWANIE OWOCU.
- To jest właśnie temat naszej dzisiejszej lekcji.
Pokaz naturalnych okazów przyrodniczych (kwiaty: gruszy, jabłoni, wiśni)
- Po czym można rozpoznać rodzaje drzew i krzewów owocowych?
U. - Po kolorze kwiatu. U. - Po zapachu.
- Czy wszystkie drzewa owocowe kwitną jednocześnie?
- Jakie kwitną teraz? (grusze, jabłonie)
- Jakie drzewa kwitły wcześniej? (wiśnie, czereśnie)
- Gdzie rośnie najwięcej drzew owocowych?
- Przypomnienie budowy kwiatów jabłoni, gruszy.
- Praca w grupach:
- obserwacja kwiatów pod lupą;
- wyróżnianie głównych części i ich nazywanie;
- liczenie płatków, działek kielicha i pręcików;
- Praca z tekstem pt. „ Powstawanie owocu”.
- Głośne odczytanie tekstu.
- Wyjaśnienie pojęć: nektar, zapylanie.
- Omówienie etapów powstawania owoców.
- Sposoby rozsiewania się nasion (ludzie, wiatr, zwierzęta).
- Etapy powstawania owocu (praca w grupach).
I poziom – samodzielnie układa zdania. II poziom – uzupełnia zdania z lukami.
- Odczytanie zdań.
- Owad zbiera pyłek z kwiatu.
- Przenosi go na słupek innego kwiatu.
- Pyłek wędruje do zalążni słupka.
- Więdną płatki korony.
- Usychają pręciki.
- Słupek rozrasta się w owoc.
- Analiza ortograficzna. Przepisanie do zeszytów. Samokontrola.
- Malowanie farbą plakatową „Wiosenny sad”.
- Wystawa prac.
- Zajęcia końcowe.
Ocena prac. W trakcie trwania lekcji uczniowie śpiewają i ilustrują ruchem poszczególne zwrotki piosenki pt. „ Wiosna”. Opracowała: Joanna Tomasiak SP nr 2 w Hrubieszowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|